BitDefender este cel mai vandut produs IT romanesc in lume
August 2005
Consumatorii vor plati, in 2005, peste 30 de milioane USD pentru produsele si serviciile BitDefender
Divizia de securitate a datelor din cadrul companiei SOFTWIN, BitDefender, si-a incheiat bilantul pe primul semestru al acestui an, raportand o crestere fata de aceeasi perioada a anului trecut de peste 2,5 ori si o depasire a previziunilor de vanzari pentru primul semestru cu 33%. Acest fapt a condus la ajustarea obiectivului de absorbtie de piata a BitDefender, in 2005, la 30 de milioane USD. BitDefender are, in momentul de fata, o distributie directa in 42 de tari, produsele fiind disponibile acum in 18 limbi, 5 adaugandu-se doar in ultimele 6 luni.
Pe pietele europene, aprecierea BitDefender este in crestere: in Franta, BitDefender a atins o cota de 30% din piata de retail antivirus, conform unui studiu GfK, realizat pentru primele 5 luni ale anului. Mai mult, in mai (ultima luna analizata de GfK), produsul romanesc BitDefender 8 Professional Plus s-a plasat pe primul loc in ceea ce priveste numarul de cutii vandute (exclusiv categoria jocurilor), depasind liderul de pana acum al pietei. In Germania, BitDefender ocupa locul 3 pe piata de retail, vanzarile totale depasind 3,2 milioane USD. Recent, in aceasta tara, SOFTWIN a deschis a doua filiala, la Dortmund.
Strategia pe termen mediu a romanilor vizeaza si intarirea pozitiei pe continentul asiatic, un semnal pozitiv venind din Tailanda, unde BitDefender detine deja o treime din piata antivirus.
In Romania, cresterea totala este cu 50% fata de aceeasi perioada a anului 2004, ducand la consolidarea pozitiei de leader. Spre deosebire de pietele externe, segmentul retail reprezinta doar 10% din volumul total intern de vanzari BitDefender.
�In Romania, inca ne confruntam cu o rata a pirateriei foarte ridicata, de aceea o mare parte a vanzarilor se concentreaza pe solutii complexe, integrate, dedicate segmentului business�, declara Bogdan Irina, BitDefender International Sales and Marketing Manager. In portofoliul romanesc al BitDefender s-au adaugat noi clienti importanti precum Altex, Cris-Tim, Carpatcement, ANOFM, Finansbank si s-au incheiat parteneriate cu Flamingo, Microsoft, Orange.
�In ultimii 5 ani, am avut o rata medie anuala de crestere de 2,57 ori, acest rezultat bazandu-se pe imbunatatirea si dezvoltarea continua, atat intensiva, prin dezvoltarea solutiilor oferite, cat si extensiva, prin deschiderea de noi piete. Pe termen mediu vizam o crestere accentuata a cifrei de afaceri si a cotei de piata pe fondul satisfacerii nevoilor pietei neacoperite de furnizorii traditionali. Pana in 2007, ne asteptam ca solutiile BitDefender sa fie cumparate de catre clientii finali la o valoare ce va depasi 100.000.000 USD. Pentru viitorul apropiat, pregatim lansarea unui nou produs, BitDefender Internet Security, care va umple cateva goluri din piata de securitate a datelor�, a mai declarat Bogdan Irina.
Bilantul semestrului I, pe scurt:
- crestere de peste 2,5 ori fata de aceeasi perioada a anului trecut
- depasirea previziunilor cu 33%
- distributie directa in 42 de tari si clienti in peste 100 de tari
- locul I in Franta in ultima luna analizata de institutul GfK (mai), pe sectorul retail
- locul III in Germania si deschiderea celei de-a doua filiale la Dortmund
- 50% crestere in Romania, o data cu castigarea de clienti importanti si consolidarea pozitiei de leader de piata