www

Ultimele știri

BitDefender este cea mai raspandita marca romaneasca pe Internet

February 2005


Conform unui studiu Brand Academy marca BitDefender s-a clasat pe primul loc in acest top

Conform unui studiu Brand Academy, efectuat in luna februarie 2005, privind cele mai raspandite branduri romanesti pe Internet, marca BitDefender apartinand companiei romanesti SOFTWIN s-a clasat pe primul loc in acest top. Cu peste 654.000 de referinte, BitDefender conduce la o distanta considerabila de ocupantul locului II, Dacia, care a inregistrat numai 345.000 de referinte.

Intreaga analiza a avut ca scop identificarea primelor 25 de branduri romanesti, ca nivel de expunere pe Internet, precum si identificarea categoriilor de care apartin aceste branduri (economie, stiinta, cultura, bunuri de larg consum, sport), pentru a intelege care sunt domeniile de competenta ale Romaniei.

Studiul s-a bazat pe o cercetare cantitativa, masurand si comparand rezultatele cautarilor pe Internet a peste 150 de branduri romanesti, fara a fi exclus nici un domeniu important de activitate. Principalele instrumente de cercetare au fost reprezentate de cele trei mari motoare de cautare: Google, Yahoo si MSN Search.

�Faptul ca cel mai raspandit brand romanesc pe Internet s-a dovedit a fi BitDefender este o dovada a notorietatii sale la nivel mondial. Tehnologia BitDefender proteja la sfarsitul anului 2004 peste 41 de milioane de utilizatori din circa 100 de tari, fiind disponibil deja in 17 limbi de circulatie internationala. Din punct de vedere al prezentei mediatice, in anul 2004, cele mai importante reviste si televiziuni pe plan mondial au prezentat reportaje, articole si aprecieri pozitive despre produsul nostru. CNN, ABC, MBC News, New York Times, Wall Street Journal, sau Fortunes sunt doar cateva dintre ele. Sunt tari in care notorietatea BitDefender se traspune si in cifra de afaceri, cum ar fi Franta sau Germania unde BitDefender este clasat in primele 3 locuri ca volum de vanzari de produse software in magazine. � a declarat Daniel Ionescu, directorul diviziei BitDefender a SOFTWIN.

Nr.
Brand
Categorie
Rezultate totale (medie)
1 BitDefender Economie/ TI&C
654,951
2 Dacia Economie/ automobile
345,000
3 Ana Aslan Stiinţă/ medicină
187,767
4 RAV Economie/ TI&C
138,699
5 Mircea Eliade Cultură/filosofie/ literatură
100,700
6 Gerovital Stiinţă/ medicină
82,783
7 Adrian Mutu Sport/ fotbal
82,090
8 Mihai Eminescu Cultură/ literatură
73,830
9 Angela Gheorghiu Cultură/ muzică
60,467
10 George Enescu Cultură/ muzică
44,761
11 Constantin Brancusi Cultură/ sculptură
40,717
12 Nadia Comaneci Sport/ gimnastică
39,571
13 Lucian Blaga Cultura/filosofie/ literatură
35,000
14 Sergiu Celibidache Cultură/ muzică
31,883
15 Gheorghe Hagi Sport/ fotbal
29,903
16 Ion Tiriac Sport & economie
26,997
17 Gabriela Szabo Sport/ atletism
25,205
18 Ilie Nastase Sport/ tenis
23,854
19 Emil Cioran Cultură/filosofie/ literatură
23,713
20 Cristian Chivu Sport/ fotbal
17,917
21 Jolidon Economie/ textile
17,833
22 Andrei Plesu Cultură/ filosofie
16,087
23 I.D. Sarrieri Economie/ textile
14,063
24 Catalina Ponor Sport/ gimnastică
13,901
25 Mircea Dinescu Cultură/ literatură
12,900

Un aspect demn de remarcat este faptul ca BitDefender este unul dintre cele mai tinere branduri aflate in acest clasament, produsul companiei SOFTWIN implinind in acest an 4 ani de existenta.
Structura pe categorii a acestui top releva faptul ca economia este domeniul care conduce in procesul de generare a celor mai puternice branduri romanesti, urmat relativ aproape de cultura si contrar asteptarilor de sport cu doar 12% din rezultatele totale. Insa, in vreme ce economia este reprezentata de branduri relativ tinere, in plina afirmare, cultura este dominata de figurile titanice ale culturii romanesti apartinand ultimelor doua secole. In consecinta, realizatorii studiului considera ca urmatorii ani vor genera, probabil, o adancire a diferentelor dintre cele doua domenii in favoarea economiei.


Share