Cum se pot opri notificările „Conexiune suspectă blocată”

Conexiune suspectă blocatăNotificarea "Conexiune suspectă blocată" este declanșată de modulul de prevenire a amenințărilor online din Bitdefender atunci când este accesat un domeniu HTTPS care are probleme cu certificatul de securitate. Spre deosebire de HTTP (Hypertext Transfer Protocol), HTTPS (standardul HTTP Secure mai sigur, HTTPS) este criptat cu ajutorul Transport Layer Security (TLS), securizând comunicațiile dintre calculatorul dumneavoastră și site-urile web pe care le vizitați.

HTTPSHTTPS este indicat prin poziționarea unui mic lacăt în fața barei de adrese ori de câte ori vizitați o pagina web. De obicei, prezența acelui lacăt înseamnă că site-ul are un certificat HTTPS valid, că domeniul site-ului este verificat pentru a corespunde cu numele din certificat și conexiunea cu site-ul este criptată. Cu alte cuvinte, informațiile schimbate între dumneavoastră și domeniul respectiv nu sunt în format text simplu, ci criptate. Domeniile nesigure sunt linkuri externe către site-uri web care nu au un certificat de securitate emis de o autoritate de certificare de încredere, au un certificat de securitate necorespunzător sau expirat și pot conține phishing, malware sau programe potențial nedorite.

În acest articol, vă vom prezenta modalitatea prin care puteți afla ce site web generează alarma cu privire la conexiunea suspectă blocată și cum să procedați în cazul în care sunt necesare măsuri suplimentare.

 

Ce declanșează notificarea "Conexiune suspectă blocată"?

Notificările sunt un instrument important în monitorizarea și gestionarea protecției dumneavoastră Bitdefender. De exemplu, puteți verifica dacă o actualizare a fost realizată cu succes, dacă au fost găsite amenințări sau vulnerabilități pe computer etc. În plus, puteți lua măsuri suplimentare, dacă este necesar, sau puteți modifica acțiunile întreprinse de Bitdefender.

Pentru a identifica site-ul din alerta Bitdefender, faceți clic pe "Mai multe detalii" atunci când în colțul ecranului este afișat mesajul "Conexiune suspectă blocată".

Dacă mesajul dispare prea repede și nu reușiți sa îl deschideți la timp, accesați jurnalul de notificări:

1. Faceți clic pe Notificări notificări în meniul din partea stângă a interfeței Bitdefender. De fiecare dată când apare un eveniment critic, se poate observa un contor pe pictograma clopotului.

2. În funcție de tip și de gravitate, notificările Bitdefender sunt grupate în trei file: Critic, Avertizare și Informare. Accesați fila Critic pentru a vedea mai multe detalii despre evenimentul generat.

3. Faceți clic pentru a derula cea mai recentă notificare intitulată "Suspicious connection blocked" (Conexiune suspectă blocată). Va apărea o scurtă descriere, cu următoarele informații:

  • Data notificării (de exemplu - în urmă cu 13 minute).
  • Funcția Bitdefender care a blocat conexiunea (de ex. Online Threat Prevention)
  • Numele procesului care încearcă să se conecteze (de exemplu, msedge.exe - Microsoft Edge)
  • Motivul pentru care conexiunea a fost blocată (de exemplu, certificat expirat)
  • URL-ul blocat de Bitdefender din cauza problemelor legate de certificat (de ex. extensionwebstorebase.edgesv.net)

Notificare Conexiune suspectă blocată

În exemplul de mai sus, veți observa că funcția de prevenire a amenințărilor online Bitdefender a blocat în urmă cu 13 minute o conexiune suspectă msedge.exe (procesul Microsoft Edge) către extensionwebstorebase.edgesv.net. Conexiunea a fost blocată deoarece certificatul site-ului este expirat.

Aceasta este o metodă simplă prin care puteți afla care este adresa domeniului din cauza căruia apare notificarea "Conexiune suspectă blocată".

 

Ce trebuie să faceți atunci când apare notificarea "Conexiune suspectă blocată"

Această alertă apare atunci când încercați să vizitați un site web securizat (HTTPS) cu un certificat de securitate invalid. Este vorba în general de site-uri web cu multe reclame, cum ar fi site-urile de știri cu un certificat expirat care încearcă să stabilească o conexiune. Dacă doriți, puteți verifica certificatul SSL pe https://www.sslshopper.com/.

Pentru a evita orice risc de securitate, este recomandabil să părăsiți imediat pagina pe care urma să o vizitați. Nu este necesară nicio altă acțiune din partea dumneavoastră.

 

Pe de altă parte, dacă nu navigați pe site-ul indicat în notificările Bitdefender sau dacă certificatul site-ului este valid, dar totuși primiți pop-up-uri despre conexiuni suspecte blocate, problema ar putea fi dispozitivul dumneavoastră. Încercați acești pași preliminari:

1. Asigurați-vă că data și ora computerului sunt corecte. Dacă ceasul PC-ului este setat astfel încât data/ora să fie ulterioară datei de expirare a certificatului SSL al serverului web, veți întâmpina erori de certificat de securitate.

2. Deschideți soluția de securitate Bitdefender și rulați o scanare completă a sistemului pentru a verifica dacă există amenințări cibernetice pe PC-ul dvs. Așteptați până când se termină scanarea, apoi reporniți Windows.

 

Dacă situația rămâne neschimbată, browserul dvs. se conectează probabil la aceste URL-uri fie prin notificări permise, fie prin bare de instrumente/extensii terțe. Iată care sunt următorii pași:

 

Soluție pentru browserul web

Pentru a rezolva această problemă, dezinstalați toate programele necunoscute și extensiile de browser, revocați permisiunile Web Push pentru site-urile autorizate să afișeze mesaje pe ecran, resetați browserul și instalați un blocant de reclame. Pentru instrucțiuni detaliate, consultați articolul - Eliminați adware-ul, pop-up-urile și redirecționările din browser de pe PC.

 

Soluție pentru aplicația de e-mail

Dacă folosiți un client de e-mail, cum ar fi Microsoft Outlook sau Mozilla Thunderbird, curățați-vă căsuța de primire ștergând e-mailurile de la expeditori necunoscuți. De asemenea, ștergeți toate mesajele SPAM/Junk. În cele din urmă, goliți coșul de gunoi al contului dvs. de e-mail.

 

Adăugarea unei excepții

Alternativ, dacă doriți să accesați un site web cu un certificat SSL problematic pe propriul risc, puteți adăuga o excepție pentru acea adresă în Bitdefender. Pentru instrucțiuni detaliate, consultați articolul - Adăugați excepții pentru site-uri web sigure pe Windows.

 

Dezactivarea notificărilor "Conexiune suspectă blocată"

Notificările pot apărea ori de câte ori sunt detectate alte vulnerabilități sau programe malware, pentru a alerta utilizatorul cu privire la potențiale amenințări. Dacă o notificare este critică pentru securitatea sistemului, aceasta nu poate fi dezactivată, dar sursa notificării poate fi investigată de echipa de asistență, pentru a determina ce o provoacă și în ce măsură poate fi atenuată.

Dacă încercați doar să ascundeți notificările "Conexiune suspectă blocată" puteți activați unul dintre Profilurile Bitdefender precum: Lucru, Film sau Joc. În timpul utilizării, profilurile întrerup și toate notificările - inclusiv notificările Bitdefender.

De exemplu, pentru a activa profilul de lucru și pentru a-l personaliza astfel încât să nu interfereze cu alte procese din fundal, cum ar fi actualizările Windows:

 

1. Deschideți Bitdefender și faceți clic pe "Instrumente" din meniul din stânga. În panoul Profiles (Profiluri), faceți clic pe Settings (Setări).

Profiluri

 

2. În fila Profiles (Profiluri):

  • activați comutatorul Activare automată a profilurilor
  • dezactivați comutatorul Profil de lucru

Oprire notificări - Conexiune suspectă blocată

 

3. În continuare, faceți clic pe "Configure" (Configurează) în panoul Work Profile (Profil Lucru) pentru a personaliza setările acestuia.

Oprire notificări - Conexiune suspectă blocată

 

4. Debifați toate căsuțele disponibile în fereastra care apare, apoi apăsați butonul "Save" (Salvează):

  • Optimizează setările produsului pentru profilul Lucru
  • Amâna programele de fundal și sarcinile de întreținere
  • Amâna actualizările automate ale Windows

Oprire notificări - Conexiune suspectă blocată