Primiți multe e-mailuri spam? E-mailurile spam sunt e-mailuri nesolicitate care sunt trimise la mai multe persoane, adesea cu intenția de a promova un produs sau un serviciu sau de a păcăli destinatarul să ofere informații personale. E-mailurile spam nu sunt doar enervante, ci pot fi și o potențială amenințare la adresa securității. În acest articol, veți afla de ce primiți brusc o mulțime de mesaje spam. De asemenea, s-ar putea să vă întrebați dacă dispozitivul dvs. mai este în siguranță dacă primiți e-mailuri spam. Vom vedea cum se poate combate spamul și cum să vă păstrați contul de e-mail în siguranță cu Bitdefender Antispam.
De ce primesc atât de multe e-mailuri spam?
Există mai multe motive pentru care ați putea începe să primiți o mulțime de e-mailuri spam. Dintre cauzele cele mai frecvente amintim:
- Adresa dvs. de e-mail a fost adăugată la o listă de corespondență: Unul dintre cele mai frecvente motive pentru o creștere a numărului de e-mailuri spam este faptul că este posibil să fi fost adăugat la o listă de corespondență. Acestea sunt colecții de adrese de e-mail utilizate pentru a trimite buletine informative, e-mailuri promoționale și alte materiale de marketing. Uneori, aceste liste de corespondență sunt create fără știrea sau consimțământul dvs., iar adresa de e-mail este adăugată la ele fără permisiunea utilizatorului.
- Ați deschis un e-mail de tip spam: Dacă ați făcut clic pe un e-mail de tip spam este posibil să fi confirmat din greșeală expeditorului că adresa dvs. de e-mail este activă, ceea ce poate duce la primirea mai multor e-mailuri de tip spam.
- Adresa dvs. de e-mail a fost partajată public sau vândută: Atunci când vă înscrieți pe un site sau faceți o achiziție online, vi se cere adesea să furnizați o adresă de e-mail. Această adresă de e-mail poate fi colectată și vândută unor terți care o folosesc pentru a trimite e-mailuri spam.
- Filtre de spam slabe: În cele din urmă, este posibil ca filtrele de spam ale furnizorului dvs. de e-mail să nu fie suficient de puternice pentru a detecta toate e-mailurile spam primite. Filtrele de spam sunt concepute pentru a bloca e-mailurile nesolicitate, dar nu sunt perfecte. Este posibil ca unele mesaje spam să nu fie detectate și să ajungă în inbox.
Dispozitivul meu mai e protejat dacă primesc e-mailuri spam?
Faptul că primiți e-mailuri spam nu înseamnă neapărat că dispozitivul dvs. nu este protejat. Cu toate acestea, unele e-mailuri spam pot conține linkuri sau atașamente malițioase care vă pot infecta dispozitivul cu programe malware sau viruși, compromițându-i securitatea. Prin urmare, este important să aveți o soluție de securitate Bitdefender instalată pe dispozitivul dvs. pentru a vă ajuta să detectați și să preveniți orice potențiale amenințări de securitate. Consultați aceste articole pentru resurse suplimentare:
Instalarea Bitdefender pe Windows | pe Mac | pe Android | pe iOS
În plus, mențineți sistemul de operare și software-ul dispozitivului dvs. la zi, deoarece aceste actualizări includ adesea patch-uri de securitate care rezolvă vulnerabilități cunoscute.
Stop spam
Nu este posibil să împiedicați complet trimiterea de spam la adresa dvs. de e-mail. Dar există mai multe măsuri pe care le puteți lua pentru a minimiza cantitatea de spam pe care o primiți.
Pasul 1: Nu răspundeți la e-mailuri spam
Primul și cel mai important pas pentru a face față e-mailurilor spam este să nu le răspundeți. Evitați să oferiți informații personale sau parole ca reply la e-mailurile spam sau la orice alt mesaj nesolicitat. Nu dați clic pe niciun link și nu răspundeți expeditorului, deoarece acest lucru poate confirma spammerului că adresa dvs. de e-mail este activă și poate duce la și mai mult spam. Nu deschideți niciodată atașamentele din e-mailurile suspecte, deoarece acestea pot conține programe periculoase care pot compromite securitatea dispozitivului dumneavoastră.
Pasul 2: Folosiți filtrul de spam al furnizorului dvs. de e-mail
Majoritatea furnizorilor de e-mail oferă filtre de spam încorporate care detectează automat și deviază e-mailurile spam către un folder separat. Asigurați-vă că filtrul dvs. de spam este activat și setat la un nivel ridicat de protecție. Astfel, va putea bloca majoritatea e-mailurilor spam înainte ca acestea să ajungă în inbox.
Pasul 3: Raportați spamul
Dacă primiți un e-mail de tip spam în inbox, raportați-l furnizorului de servicii e-mail. Majoritatea furnizorilor de e-mail vă permit să raportați e-mailurile spam. Raportarea spam-ului ajută la îmbunătățirea acurateței filtrelor antispam și previne ca viitoarele mesaje spam să ajungă în inbox.
Pasul 4: Dezabonați-vă de la listele de corespondență
Dacă primiți multe e-mailuri promoționale nedorite, este posibil ca adresa dumneavoastră de e-mail să fi fost adăugată la o listă de corespondență fără permisiunea dumneavoastră. Majoritatea buletinelor de știri și a e-mailurilor de marketing legitime includ un link de "dezabonare" în partea de jos a e-mailului. Dacă faceți clic pe acest link, veți ajunge la o pagină unde vă puteți dezabona de la lista respectivă.
Pasul 5: Fiți precaut cu adresa dvs. de e-mail
Pentru a preveni viitoarele e-mailuri spam, nu vă distribuiți adresa de e-mail online, în special pe forumurile publice și pe rețele sociale. Spammerii colectează adesea adrese de e-mail din aceste surse. Evitați să oferiți emailul unor surse de neîncredere și nu îl folosiți pentru a vă înscrie la servicii online sau buletine informative decât dacă este absolut necesar. Puteți, de asemenea, să creați o adresă de e-mail separată special pentru conturi online și să folosiți adresa de e-mail principală pentru corespondența personală și profesională.
Pasul 6: Utilizați un filtru de spam terț
Dacă primiți în continuare o mulțime de e-mailuri spam, puteți utiliza un filtru de spam terț, cum ar fi Bitdefender Antispam sau Bitdefender Protecție pentru e-mail, pentru a completa filtrele de spam ale furnizorului dvs. de e-mail. Filtrele Antispam detectează și blochează automat mesajele spam înainte ca acestea să ajungă în căsuța dvs. de primire. Aceste filtre folosesc diverse criterii pentru a identifica spam-ul, cum ar fi reputația expeditorului, conținutul mesajului și prezența unor link-uri sau atașamente suspecte.
Prin adoptarea acestor măsuri, se poate reduce în mod semnificativ numărul de e-mailuri spam primite și vă puteți proteja căsuța de e-mail de potențiale amenințări la adresa securității.
Configurarea Outlook sau Thunderbird pentru Bitdefender Antispam
Dacă aveți Bitdefender Total Security sau Bitdefender Internet Security instalat pe calculatorul dumneavoastră Windows, puteți utiliza filtrul Antispam cu orice aplicație de e-mail POP3/SMTP. POP3 (Post Office Protocol 3) este un protocol utilizat pentru a descărca e-mailuri de pe un server de poștă electronică și este suportat de aplicații de e-mail populare precum Outlook și Thunderbird. Iată cum puteți configura contul dvs. de e-mail pentru a utiliza protocolul POP3:
Configurarea POP3 în Outlook
Configurarea POP3 în Thunderbird
Depanarea Bitdefender Antispam
Bara de instrumente Antispam
Dacă utilizați Outlook sau Thunderbird, ar trebui să aveți fila Bitdefender Antispam în bara de instrumente superioară. Această bară de instrumente vă permite să gestionați protecția antispam din direct din aplicația de e-mail. Cu un singur clic, puteți marca un mesaj ca fiind spam, puteți corecta o detecție greșită de spam sau puteți gestiona contactele de încredere și expeditorii blocați.
Dacă nu vedeți bara Antispam, urmați linkul de mai jos pentru sfaturi de depanare:
Bitdefender nu blochează spam-ul
Filtrul de spam al Bitdefender nu funcționează cu:
- conturile de e-mail accesate prin intermediul unui browser web
- aplicațiile de e-mail care utilizează IMAP sau Exchange în loc de POP3/SMTP.
Dacă folosiți un browser pentru a verifica e-mailurile sau dacă aplicația de e-mail sau contul de e-mail nu acceptă protocolul POP3, Bitdefender nu poate intercepta spamul. Cu toate acestea, dacă deschideți din greșeală un atașament de e-mail infectat, Bitdefender va proteja calculatorul de orice amenințare cibernetică.
În astfel de cazuri, pentru a evita primirea de e-mailuri spam nedorite, este recomandat să utilizați filtrul de spam integrat al furnizorului de e-mail. Această funcție poate detecta și muta automat e-mailurile spam în dosarul Spam sau Junk.