Cum poți șterge manual atașamentele infectate din mesajele e-mail

Acest articol explică pas cu pas cum puteți găsi și elimina atașamentele infectate detectate in mesajele e-mail după o scanare Bitdefender, astfel încât fișierul Outlook .pst sau o altă arhivă de e-mail stocată local pe calculatorul personal să nu fie mutată în carantină sau ștearsă.

 

Prezentare generală

Bitdefender verifică în timp real dacă există amenințări cibernetice în e-mail-urile primite și trimise. De asemenea, poate identifica malware în bazele de date de e-mail și arhivele de e-mail păstrate pe disc, dar nu poate dezinfecta amenințările care se află deja acolo. Atunci când elemente infectate sunt detectate în Outlook și Thunderbird, de obicei nu pot fi curățate din cauza faptului că arhivele de e-mail nu pot fi reîmpachetate. La finalul scanării Bitdefender, veți fi informat că nu s-a luat nicio măsură împotriva atașamentelor de e-mail și vi se va cere să alegeți o acțiune pentru a elimina infecția:

  • Aplică acțiunile optime - Fișierele Outlook .pst care nu pot fi dezinfectate sunt mutate în carantină pentru a izola infecția. Fișierele aflate în carantină nu pot fi executate sau deschise, prin urmare riscul de a fi infectat dispare. Fișierele aflate în carantină mai vechi de 30 de zile sunt șterse automat dacă nu sunt restaurate în această perioadă.
  • Ștergere - Elimină permanent întregul fișier .pst de pe disc.
  • Nicio acțiune - Nu se va lua nicio măsură cu privire la fișierele detectate. După finalizarea scanării, puteți deschide jurnalul de scanare pentru a vizualiza informații despre aceste fișiere.

Cum poți curăța atașamentele infectate din mesajele e-mail

 

De ce nu șterge Bitdefender e-mailurile infectate?

Există riscul de a pierde întregul fișier .pst. Outlook .pst este un fișier masiv de bază de date care conține toate e-mailurile dvs. și atașamentele acestora. Bitdefender trebuie să extragă acel e-mail infectat și atașamentul și să recompună fișierul de bază de date fără a-l deteriora. Această acțiune nu este posibilă din punct de vedere tehnic și majoritatea soluțiilor de securitate anulează orice încercare deoarece poate corupe iremediabil fișierul .pst.

Dacă fișierul .pst ar fi pur și simplu șters, rezultatul ar fi pierderea tuturor e-mailurilor vechi de ani de zile. În condiții normale, Bitdefender ar muta pur și simplu în carantină un fișier infectat care nu poate fi dezinfectat. Dar acest lucru ar deplasa în carantină întreaga arhivă de e-mailuri, ceea ce nu este ideal, rezultatul final fiind același - toate e-mailurile ar dispărea.

De asemenea, dacă aplicația de e-mail este deschisă, scanarea nu poate lua nicio măsură, deoarece baza de date de e-mailuri este în curs de utilizare.

Din toate aceste motive, soluția nu este atât de simplă. Oricât de mult timp ar lua ar fi să căutați manual subiectul e-mailului și să ștergeți unul câte unul e-mailurile cu atașamentele infectate, este preferabil perspectivei de a pierde toate e-mailurile.

 

Cum se pot elimina în siguranță atașamentele infectate din e-mail

Uneori este necesar să localizați mesajul infectat utilizând informațiile furnizate în jurnalul de scanare și să ștergeți manual e-mailul care are atașat un fișier infectat.

Dacă vă scanați PC-ul cu Bitdefender și jurnalul de scanare raportează elemente nerezolvate (de obicei un troian) localizate într-o arhivă de e-mail, notați ce a găsit - în special orice referință la e-mailul real - și alegeți să nu luați nicio măsură. Acest lucru vă va permite să localizați mesajul infectat mai târziu în Outlook / Thunderbird folosind informațiile furnizate în raportul de scanare și să ștergeți manual e-mailul cu un atașament infectat, apoi să goliți dosarul Deleted Items. Aceasta este cea mai sigură opțiune, dar se recomandă să faceți mai întâi o copie de siguranță a e-mailurilor.

Iată cum puteți elimina în siguranță atașamentele infectate din mesajele e-mail:

 

1. Deschideți jurnalul de scanare Bitdefender și folosiți informațiile de identificare (Subiect, De la, Către) ale mesajelor infectate pentru a le localiza în clientul de e-mail.

Puteți deschide jurnalul de scanare direct din rezultatele scanării afișate după ce scanarea s-a încheiat, făcând clic pe AFISARE JURNAL.

Atașamentele infectate

Pentru a verifica jurnalul de scanare mai târziu:

  • Faceți clic pe Notificări Notificări Bitdefender în meniul din partea stângă a interfeței Bitdefender.
  • În fila Critic, selectați cel mai recent eveniment de scanare Bitdefender pentru a-l extinde.
  • Bitdefender va oferi un rezumat al rezultatelor scanării. Pentru a deschide jurnalul de scanare, faceți clic pe Vizualizare jurnal.

 

2. Mergeți la secțiunea "Unresolved items" (Elemente nerezolvate) din jurnalul de scanare Bitdefender pentru a vedea detalii despre e-mailul infectat. Sunt disponibile următoarele informații:

  • Arhiva de e-mail - De exemplu, C:\Users\YourUsername\AppData\Local\Microsoft\Outlook\Outlook.pst
  • Ora - De exemplu, [2018=>09=>25. 22:01:53]
  • Subiect - De exemplu, [Subiect: POSTA CERTIFICATĂ Factura]
  • Expeditor - De exemplu, [De la: Ion Popescu]
  • Nume atașament - De exemplu: ACC_510840.doc

 

3. În continuare, deschideți clientul de e-mail - programul pe care îl utilizați pentru a trimite și primi e-mailuri. Printre exemplele obișnuite se numără Microsoft Outlook și Mozilla Thunderbird.

 

4. Utilizați informațiile găsite în jurnalul de scanare pentru a localiza și șterge toate mesajele infectate.

ⓘ Notă

Dacă e-mailurile detectate nu pot fi găsite în Inbox sau în alte foldere ale contului de e-mail, cel mai probabil sunt spam. Este suficient să ștergeți toate e-mailurile din Spam / Junk.

 

5. La final, asigurați-vă că goliți dosarul Deleted Items / Trash (Elemente eliminate / Coș de gunoi) din aplicația de e-mail, în caz contrar, e-mailurile care conțin malware vor fi detectate din nou de scanările viitoare. Majoritatea clienților de e-mail mută, de asemenea, mesajul șters într-un dosar de recuperare, de unde poate fi restaurat. Ar trebui să vă asigurați că mesajul este șters și din acest dosar de recuperare.

În acest fel puteți șterge doar acele e-mailuri care conțin viruși și nu întregul fișier .pst.

 

Dacă Bitdefender detectează în continuare atașamentele infectate din mesajele e-mail care nu pot fi rezolvate, rulați o scanare completă a sistemului și trimiteți jurnalul către echipa noastră de asistență prin intermediul formularului de contact. Consultați acest articol pentru a afla Cum se poate scana PC-ul cu Bitdefender și cum exportați jurnalul de scanare.