74% dintre utilizatorii de internet simt că nu au deloc control asupra informațiilor cu caracter personal colectate despre aceștia

Bogdan BOTEZATU

10 August 2020

Promo Un singur produs care vă protejează toate dispozitivele.
Încercați-l gratuit 30 de zile
74% dintre utilizatorii de internet simt că nu au deloc control asupra informațiilor cu caracter personal colectate despre aceștia

 
Un nou studiu realizat de Institutul Ponemon arată că utilizatorii resimt o puternică lipsă de control asupra datelor lor cu caracter personal. De asemenea, există o diferență între protecția datelor personale pe care și-o doresc persoanele vizate și ceea ce oferă industria și autoritățile de reglementare, indicând o nevoie urgentă de soluții de protecție a identității digitale la nivel de consumator.
Conform raportului intitulat Privacy and Security in a Digital World: A Study of Consumers in the United States (Confidențialitatea și securitatea într-o lume digitală: Un studiu asupra consumatorilor din Statele Unite), consumatorii încă așteaptă — sau se așteaptă – ca guvernul federal să lanseze inițiative pentru protecția datelor.
Mai mult de jumătate dintre consumatori (60%) consideră că reglementările guvernamentale ar trebui să remedieze riscurile de confidențialitate cu care se confruntă consumatorii în prezent. Dintre aceștia, 34% spun că sunt necesare reglementări guvernamentale pentru protecția datelor cu caracter personal, iar 26% consideră că ar trebui urmată o abordare hibridă (reglementare și auto-reglementare).
Studiul a arătat că 64% dintre consumatori consideră „straniu” faptul că primesc reclame online relevante activității lor pe internet. Iar 73% dintre consumatori își doresc ca advertiserii să le ofere posibilitatea de a alege oricând să nu primească reclame referitoare la un anumit subiect.
Este important de menționat faptul că platforma de microblogging Twitter oferă această posibilitate. Însă acest lucru nu este valabil și pentru alte servicii online populare.
Twitter este un exemplu rar in rândul rețelelor de socializare, care le oferă utilizatorilor o metodă transparentă de a alege să primească sau nu reclame personalizate.
Studiul arată că utilizatorii resimt o lipsă de control în ceea ce privește posibilitatea lor de a-și proteja datele cu caracter personal, alături de un anumit grad de neglijență din partea utilizatorilor.
Deși 74% dintre consumatori spun că nu au deloc control asupra datelor cu caracter personal colectate despre aceștia, nici nu întreprind prea multe acțiuni pentru a limita datele pe care le furnizează serviciilor online pe care le utilizează zilnic, cum ar fi Facebook sau Google.
De fapt, conform raportului, 54% dintre consumatori spun că nu limitează în mod conștient datele cu caracter personal pe care le furnizează.
„Această lipsă de control poate avea efecte dezastroase asupra confidențialității consumatorilor dacă nu este reglementată”, a arătat studiul.
Alte constatări importante includ:

  • Preocuparea consumatorilor este în creștere: Două treimi dintre consumatori (68%) sunt mai preocupați în prezent de confidențialitatea și securitatea datelor lor cu caracter personal decât erau cu trei ani în urmă. Trei sferturi (75%) dintre consumatorii cu vârsta peste 55 de ani au devenit mai preocupați cu privire la confidențialitatea lor în ultimii trei ani.
  • Motoarele de căutare în care consumatorii au cea mai puțină încredere: Aproape toți consumatorii (92%) consideră că motoarele de căutare le partajează și vând datele cu caracter personal, 78% consideră că rețelele de socializare fac acest lucru, iar 63% cred că și site-urile de cumpărături online fac acest lucru. În mod similar, 86% dintre participanții la studiu spun că sunt foarte îngrijorați atunci când utilizează Facebook sau Google, iar 66% spun că sunt îngrijorați atunci când fac cumpărături online sau când utilizează servicii online.
  • Persoanele în vârstă sunt împotriva reclamelor personalizate: Majoritatea consumatorilor în vârstă (78%) spun că advertiserii nu ar trebui să promoveze reclame bazate pe conversațiile și mesajele utilizatorilor.
  • Consumatorii nu au prea multă încredere în caracteristicile de blocare a reclamelor ale site-urilor web: Doar 33% dintre consumatori se așteaptă ca site-urile web să aibă o caracteristică de blocare a reclamelor, care să oprească monitorizarea și doar 17% dintre consumatori spun că se așteaptă ca site-urile web să limiteze colectarea și partajarea datelor cu caracter personal.
  • Responsabilitate împărțită: Mai mulți consumatori (54%) spun că furnizorii de servicii online ar trebui să fie răspunzători pentru protejarea confidențialității consumatorilor, în timp ce 45% spun că ei înșiși ar trebui să își asume responsabilitatea.

Conform dr. Larry Ponemon, director și fondator al Institutului Poneman, „aceste constatări subliniază rolul important pe care îl joacă produsele și soluțiile de protecție a identității digitale în protejarea confidențialității consumatorilor”.
„Studiul arată că mulți consumatori sunt îngrijorați cu privire la creșterea numărului de scandaluri legate de confidențialitate și vor să își protejeze datele cu caracter personal, însă nu știu cum și simt că nu dispun de instrumentele necesare pentru a face acest lucru”, a subliniat Dr. Ponemon.
La Bitdefender, considerăm că cu cât avem mai mult control asupra amprentei noastre digitale, cu atât este mai ușor să gestionăm reputația noastră online și datele cu caracter personal.
 
 

tags


Autor


Bogdan BOTEZATU

Bogdan Botezatu este Director de cercetare a amenințărilor informatice la Bitdefender.

Toate articolele

Articole similare

Articole salvate


loader