Corectarea informațiilor cu caracter personal care sunt inexacte este esențială întrucât multe companii se bazează pe aceste date când iau decizii în privința ta sau îți verifică identitatea. Dacă datele pe care le dețin sunt greșite, acest lucru le-ar putea influența în mod negativ deciziile referitoare la persoana ta sau ar putea genera probleme în relația ta cu furnizorii de servicii, la solicitarea unui credit sau confirmarea identității tale.
Iată cum să-ți exerciți dreptul de a corecta datele inexacte sau de a furniza date suplimentare în cazul datelor incomplete.
Ce înseamnă
Dreptul la rectificare (articolul 16 din RGPD) îți permite să soliciți unei organizații să corecteze orice date inexacte pe care le deține despre tine. Acestea includ informații incorecte din punct de vedere obiectiv. „Rectificarea” datelor înseamnă înlocuirea detaliilor incorecte cu informații exacte și nu implică ștergerea sau eliminarea datelor. Acest drept acoperă și actualizarea seturilor de date incomplete prin adăugarea informațiilor lipsă. Iată câteva exemple de erori care afectează datele cu caracter personal: nume scrise greșit, adrese incorecte sau incomplete, date de naștere inexacte și informații eronate privind educația sau experiența profesională, precum și greșeli în raportul de credit.
În cazul în care organizația respectivă a partajat cu terți datele tale cu caracter personal, aceasta trebuie să îi informeze în legătură cu rectificarea. De asemenea, terții sunt obligați să rectifice informațiile pe care le dețin.
Exemplu
Un birou de credit prelucrează informațiile furnizate de fostul proprietar al lui John, conform cărora acesta îi datorează chiria pe 3 luni. John tocmai a câștigat un litigiu, iar solicitarea de plată a chiriei pe 3 luni a fost considerată nefondată. John poate solicita biroului de credit să corecteze datele pe care le deține despre el, astfel încât să nu fie pus în dezavantaj în viitor la procesarea eventualelor solicitări viitoare de creditare.
Cum să soliciți corectarea datelor
Pentru a corecta erorile care afectează datele tale personale deținute de o organizație, urmează acești pași:
La ce să te aștepți:
O organizație trebuie să răspundă unei solicitări de rectificare în termen de o lună. Acesta poate fi prelungit în situații complexe cu cel mult încă două luni. Dacă organizația respectivă nu este sigură de identitatea ta, aceasta îți poate solicita mai multe informații.
Dacă organizația îți respinge solicitarea fără un motiv întemeiat, încearcă să te taxeze pe nedrept, nu te informează despre rectificare, nu limitează prelucrarea în perioada soluționării solicitării tale (dacă le-ai solicitat acest lucru), nu răspunde în termen de o lună (sau cel mult trei luni, în cazul extinderii perioadei), poți depune o plângere la autoritatea de protecție a datelor din țara ta.
În Statele Unite. Dreptul la rectificarea erorilor depinde de legile specifice aflate în vigoare. De exemplu, legile precum FCRA acordă consumatorilor dreptul de a verifica și corecta datele despre ei deținute de o entitate. La nivel de stat, oportunitatea de a corecta informațiile este adesea corelată cu rapoartele de credit, precum și cu înregistrările din cazierul judiciar, dosarele de angajare și dosarele medicale.
Legile privind confidențialitatea datelor adoptate recent la nivel de stat, cum ar fi CPRA, Virginia CDPA, Colorado Privacy Act și Connecticut Privacy Act, acordă consumatorilor dreptul de a remedia problema inexactității datelor lor cu caracter personal deținute de companii.
tags
The meaning of Bitdefender’s mascot, the Dacian Draco, a symbol that depicts a mythical animal with a wolf’s head and a dragon’s body, is “to watch” and to “guard with a sharp eye.”
Toate articolele16 Februarie 2021