Creșterea bruscă a cumpărăturilor online a determinat sporirea numărului de tentative de fraudă

Bogdan BOTEZATU

29 Aprilie 2020

Promo Un singur produs care vă protejează toate dispozitivele.
Încercați-l gratuit 30 de zile
Creșterea bruscă a cumpărăturilor online a determinat sporirea numărului de tentative de fraudă

„Tentativele de fraudă sunt în creștere, iar consumatorii trebuie să fie vigilenți deoarece atacatorii profită de situația actuală pentru a obține și utiliza datele și informațiile financiare ale acestora”, a declarat Guerra.

Comercianții încep să se confrunte cu o intensificare dramatică a activităților de phishing, cu date de autentificare furate publicate în lanțul de plăți eCommerce, precum și cu o creștere a activităților frauduloase desfășurate de persoane care par a fi bine intenționate, conform furnizorului de soluții de plată ACI Worldwide.

Cercetătorii au descoperit că valoarea medie a unei tentative de achiziționare frauduloase a crescut cu 36 de dolari în martie, ca urmare a achizițiilor de produse electronice și bunuri de consum. Această cifră corespunde unei creșteri cu 13% comparativ cu anul anterior, conform raportului publicat de ACI în această săptămână. În consecință, creșterea valorii unei tentative de achiziționare frauduloase a dus la o scădere cu 8% a volumului tranzacțional al acestor tentative.

„În aceste vremuri fără precedent și pline de incertitudini, în care milioane de oameni sunt izolați acasă, mulți clienți achiziționează produse și servicii online”, a declarat Debbie Guerra, vice-președinte executiv al ACI Worldwide.

„Carantina a schimbat viețile tuturor, consumatorii achiziționând online produse electronice și mobilier — pentru muncă, comunicare, educație și divertisment — dar și articole precum bunuri de uz casnic și produse pentru proiecte de tip DIY.”

Experții din industrie preconizează că această schimbare a comportamentului consumatorilor, orientată către achizițiile online, va dura mai mult decât această criză, ceea ce înseamnă că atât consumatorii, cât și comercianții vor trebui să fie mai vigilenți ca niciodată pentru a preveni fraudele.

Primul lucru pe care consumatorii ar trebui să îl facă este să fie precauți atunci când primesc mesaje și e-mail-uri nesolicitate.

Bitdefender a efectuat recent o analiză detaliată a activității de trimitere a mesajelor de tip spam și a descoperit că fraudele asociate cu această criză globală sunt în creștere, cu un val de șapte noi tipuri de atacuri apărute în ultimele zile. Acestea includ e-mail-uri de phishing privind diverse expedieri prin UPS/livrări, fraude asociate departamentul de achiziții, și clasicul mesaj cu „informații urgente” privind situația actuală.

Aici, la Bitdefender, ne concentrăm pe protejarea dispozitivelor tale împotriva activității periculoase și amenințărilor de toate tipurile. Acum, mai mult ca oricând, avem nevoie de autonomie și siguranță, pe măsură ce interacționăm cu lumea din jur prin intermediul dispozitivelor cu acces la internet.

tags


Autor


Bogdan BOTEZATU

Bogdan Botezatu este Director de cercetare a amenințărilor informatice la Bitdefender.

Toate articolele

Articole similare

Articole salvate


loader