Oamenii Bitdefender: Razvan Costache

  Posted On   By Bitdefender Team   Oamenii Bitdefender

Ce ne place cel mai mult la colegii nostri este ca dincolo de faptul ca fac super treaba, sunt si super de treaba. Pe rand, pe rand, va invitam sa-i cunoasteti! Jurnalista Iulia Ionescu si fotograful Dragos Asaftei se vor intalni in fiecare luna cu unul dintre Oamenii Bitdefender si vor incerca sa-i afle povestea. Continuam cu Razvan Costache, Product Marketing Director.

Guest post: Iulia Ionescu & Dragos Asaftei

 Nu cred in ideea ca atunci cand iti gasesti ceva ce iti place nu o sa mai muncesti nicio zi in viata ta. Daca iti gasesti un job care iti place, o sa super muncesti. Citatul ala care umbla pe internet nu are nicio legatura cu realitatea.  In general ceea ce iti doresti si obtii este rezultatul muncii tale si un rezultat satisfacator inseamnaa super multa munca

Razvan 

Razvan Costache este Product Marketing Director la Bitdefender, tatal unui baiat de 4 ani jumatate si beer storyteller. Da! Chiar asta face, dar doar in timpul liber. Ar putea vorbi la nesfarsit despre bere. Nu va recomand, insa, sa-l provocati. Este jurnalist la baza. A terminat Facultatea de Jurnalism. Si-a inceput cariera la Evenimentul Zilei. Avea doar 21 de ani cand a facut parte din echipa de jurnalisti a publicatiei evz.ro.

In vremea aia oamenii luau continutul din ziar, il puneau online si cam asta era tot. Nu existau Breaking News-uri sau News Alert-uri online. Mi-a placut foarte mult chestia asta si am trecut de la ziarul pe hartie la partea de online. Am devenit editor pe evz.ro.

Razvan

A urmat apoi experienta de la adevarul.ro, dar la scurt timp a trecut pe partea de Publishing si Project Management. S-a ivit astfel oportunitatea de a lucra pentru Adevarul Italia.

Pe vremea aceea emigrau foarte multi romani. Erau peste un milion de romani in Italia si peste un milion de romani in Spania. Atunci am fost trimis sa infiintez Adevarul Italia si prin 2008 m-am mutat in Milano. Am fost un fel de project manager, care facea de toate. Am locuit acolo o perioada si am infiintat o redactie de jurnalisti care scriau pentru romanii din Italia.

Razvan

A coordonat jurnalisti din Milano, Roma si Torino pana in anul 2010. Atunci s-a intors in Romania si foarte bine a facut pentru ca la scurt timp a avut un interviu la Bitdefender.  Interlocutorul sau a fost Ciprian Istrate, cel care ii este sef si acum.

M-a cucerit in primul rand prin faptul ca mi-a prezentat un plan. Credea foarte mult in ceea ce-mi spunea si cumva incerca sa ma avertizeze cat de mult tine la proiectul asta si daca ma alatur echipei lui trebuie sa stiu cat de mare va fi responsabilitatea mea. Era preocupat de cine se va alatura echipei sale pentru ca oamenii ii vor influenta direct lui munca. Asta m-a resetat un pic pentru ca la celelalte interviuri era atat de simplu. Aici a fost o provocare. Am vrut sa dovedesc ca sunt ce le trebuie lor. 

Razvan

Intr-un final a reusit. Primele zile in cadrul campaniei Bitdefender nu au fost, insa, usoare. A ales partea mai grea, dar timpul i-a dovedit ca a a luat decizia cea mai buna.

Grija mea cea mai mare in prima luna era ca totul functiona dupa un mecanism foarte bine pus la punct. Toti stiau ce au de facut si am intrat aici si am zis “Fuck! Oamenii astia stiu foarte bine care este locul fiecaruia si stiu ce au de facut. Eu de ce am venit aici?!” Insa, a fost bine. Am intrat bine in mecanismul asta. Mi-a placut ca toata lumea a fost un pic sceptica din cauza backgroundului meu. Asta m-a ambitionat super mult. Este complesitor in cate directii functioneaza Oamenii Bitdefender. Asta m-a convins pe mine sa si raman aici atat de mult timp. Sunt aici de sapte ani.

Razvan

Nu cred in ideea ca atunci cand iti gasesti ceva ce iti place nu o sa mai muncesti nicio zi in viata ta. Daca iti gasesti un job care iti place, o sa super muncesti. Citatul ala care umbla pe internet nu are nicio legatura cu realitatea.  In general ceea ce iti doresti si obtii este rezultatul muncii tale si un rezultat satisfacator inseamnaa super multa munca.

Este adevarat ca suntem o companie romaneasca, cu succes in afara, dar nimeni nu iti lasa impresia ca este suficient si cumva toata lumea intelege asta si isi face treaba cat poate de bine. Aceasta companie nu poate exista fara contributia fiecaruia dintre noi.

Razvan

Razvan se ocupa de tot ce inseamna Product Marketing pentru Bitdefender la nivel global. Ce inseamna mai exact asta? Se asigura ca produsele Bitdefender au o identitate si ca ajung la oamenii potriviti. El si echipa sa stiu exact cui se adreseaza aceste produse si au intotdeuna grija ca acestea sa aiba numele potrivit, pretul potrivit si nu numai.

Bitdefender este tehnologia oamenilor care o produc. Noi, cei din departamentul de Product Marketing, avem oportunitatea sa vindem ce produc ei. Pentru mine, un programator bun, o echipa buna de development imi usureaza viata. E usor sa vinzi ceva care e bun, nou sau inovator.

Razvan

Tocmai de aceea este foarte atent si la cum ii alege pe cei din echipa sa. A recunoscut ca, dincolo de competentele candidatului, arunca un ochi si pe conturile lor de Instagram, Facebook si Linkedin inainte de interviu. In momentul de fata, lucreaza cu multi tineri, femei si barbati, mileniali.

Pentru mine este foarte important sa vad ca omul nu este interesat doar sa obtina un job, ci este preocupat sa vada si cum va arata viata lui la Bitdefender. Exista un set de intrebari pe care ma astept sa mi le puna persoana pe care o intervievez si tin cont de asta. Daca se gandeste cum ii afecteaza viata, inseamna ca se gandeste si cum fiecare actiune a sa afecteaza munca celorlalti colegi.

Razvan

Din punctul sau de vedere, Bitdefender este o mica portita pentru cei care vor sa faca lucruri marete.

Oamenii ar trebui sa inteleaga ca aici lucreaza oameni ca ei. Nu suntem speciali, dar scopul nostru este poate mai special decat s-ar astepta unii.  Daca vii aici, te alaturi unei echipe super profesioniste de romani si este un loc unde poti sa inveti foarte multe lucruri. Este o portita spre occident aici. Daca esti pasionat de domeniu, aici poti sa vezi cum se intampla lucrurile la nivel international. Avem colegi din Statele Unite care vin aici sa lucreze cu noi. Este diferit! In alte companii, se duc romanii sa vada cum se lucreaza in America.  Noi am ajuns sa aducem oamenii din afara sa treaca prin experienta de aici. Nivelul de profesionalism si cultura organizationala este la fel ca la multe companii de succes din strainatate.

Razvan

Ce parere are, insa, despre tinerii din Romania si de ce crede ca trecem printr-o perioada atat de deficitara in ceea ce priveste forta de munca?

 Este foarte interesant ce se intampla cu tinerii din Romania. Cred ca societatea noastra, profesorii, presa si companiile nu au invatat inca sa comunice cu tinerii. Ei nu au acces aici la multe informatii, dar au acces la foarte multe lucruri din afara si asa vad cum se traieste acolo, cum se invata, in ce conditii lucreaza oamenii . Toate informatiile care ajung la ei sunt despre cat de rau este in Romania si despre cat de bine este in afara. Ce poate sa se intample cu oamenii astia? Ori au un interes foarte scazut in ceea ce fac si se conformeaza, ori vor sa plece din tara. Vor sa ajunga acolo unde exista imaginea asta idilica.

Exista insa proiecte faine si in Romania, se intampla lucruri bune si aici. Sunt si aici oameni care ajung unde isi propun, care muncesc cu adevarat pentru asta si reusesc. Ar trebui sa se vorbeasca mai mult despre partile bune.

Razvan

Cred ca acesta este si motivul pentru care, intr-un fel sau altul, Razvan nu a renuntat niciodata la jurnalism.

Nu cred ca a existat o perioda in viata mea in ultimii 15 ani in care sa nu fi avut vreo forma de blog. Dupa ce am parasit presa imi doream foarte mult sa scriu, imi lipsea asta.

Razvan

Asa a luat nastere Universitatea de Bere (www.universitateadebere.ro). Un blog prin care Razvan si-a propus sa ne invete sa bem bere buna.  Face asta de mai bine de patru ani si o face foarte bine. Iti dai seama cat este de pasionat de acest  domeniu dupa modul in care vorbeste despre bere si despre oamenii care au avut curajul sa-si deschida business-uri cu bere artizanala in Romania. A baut peste 2000 de sortimente de bere pana in momentul de fata, dar spune ca stie si oameni care au incercat peste 10.000 de feluri bere pana acum.

Este un hobby pe care il practic in timpul liber si pot spune ca mi-a permis sa cunosc multi oameni misto din industria de la noi. Imi place sa scriu si despre berea mai putin buna, sa fac comparatii. Blogul mi-a oferit acces la o comunitate foarte faina de oameni de la noi. Asta e diferenta dintre blogul meu si altele. Chiar sunt sincer. Scriu si despre berile care nu-mi plac.

Razvan

A incercat sa le convinga pana si pe colegele sale sa priveasca cu alti ochi berea. Intr-un an, de Martisor, le-a adus tuturor bere.

Am ales o bere belgiana cu fructe. O bere care se numeste Pink Killer. Am vrut sa merg la sigur. Cred ca au fost incantate de idee.

Razvan

Am fost curioasa sa aflu ce parere are si sotia sa despre universitateadebere.ro. Mi-a dat de inteles ca s-a obisnuit cu ideea. Stie ca atunci cand sunt intr-o vacanta el trebuie sa-si faca si “documentarea” pentru blog. Cred ca intr-un fel site-ul lui Razvan este al doilea copil al familiei. Filip, fiul lor, beneficiaza insa de toata atentia parintilor. Razvan m-a convins din primele minute ca este un tata dedicat si implicat, iar pana la finalul interviului am dedus ca pana si asta a invatat tot aici, la Bitdefender.